Som de tidligere spillene i Counter-Strike-serien, så er Global Offensive et målbasert flerspillerorientert førstepersonsskytespill. Hver spiller blir med på ett av to lag, terroristene eller counter-terrorister og skal enten fullføre et vist mål eller alle på det ene laget har dødd. I de fleste spillmoduser, når en spiller dør, så må de vente til runden er over før de kan spille igjen.

Spillere kjøper våpen og utstyr på starten av hver runde med penger de tjener etter hvor bra de gjør det. Å fullføre mål og drepe fiender gir spilleren penger, mens å drepe lagkamerater tar penger fra spilleren. Når en runde ender får alle spilleren en viss mengde penger, det laget som vinner får betydelig mer.

Counter-Strike: Global Offensive-compoen blir spilt i ett strekk, og blir satt opp som 3v3-matcher.

De innledende rundene blir spilt med et map per match. Etter dét går det rett over til kvartfinalen. Semifinalen og finalen bli spilt fortløpende etterpå.

Regler kan du lese nederst på denne sida.

Premier:
1. plass: 3.000 kr, 1.000 kr til hver deltaker på laget
2. plass: Stæsj

Hacking fører til diskvalifisering fra compoen. Vi skal prøve å forhindre “ghosting” så godt som mulig, men ressursene er begrenset. Det vil være en admin som sitter og følger med på serverne under kampene for å følge med dersom noen hacker. Møter man ikke opp i tide til man skal spille eller man mangler spillere vil det automatisk føre til tap.

Påmelding skjer her: Påmeldingsskjema

Det er kun mulig å melde seg på som lag, og ikke individuelt. Mangler du en teammate så må du finne en før du melder deg på! Sjekk i CS:GO-kanalen på Discord for å se om det er noen andre som også trenger teammates!

Generell informasjon

“Ghosting” vil føre til automatisk tap.
Hacking vil medføre diskvalifisering.
Det vil bli forklart på Discord hvordan du joiner din server.

Regler

Klientinnstillinger

  1. All bruk av scripts er forbudt med unntak av buy, toggle & demo scripts. «Jumpthrow» scripts er også tillatt, og faller ikke inn under forbudet. Under følger noen eksempler på scripts som er forbudt:
  • Stop shoot scripts [Use or AWP scripts]
  • Center view scripts
  • Turn scripts [180° or similar]
  • No recoil scripts
  • Burst fire scripts
  • Rate changers (Lag scripts)
  • FPS scripts
  • Anti flash scripts or binding (snd_* bindings)
  • Bunnyjump scripts
  • -Stop sound scripts

  1. Kommandoer og parametere som ikke er tillat
  • Følgende kommandoer er forbudt:
  • mat_hdr_enabled
  • Følgende startparametere er forbudt:
  • +mat_hdr_enabled 0/1
  • +mat_hdr_level 0/1/2
  • Alle In-Game overlays – inklusive de med opprinnelse i selve spillet – er forbudt, med unntak av følgende:
  • cl_showpos 1
  • cl_showfps 1
  • net_graph 0/1 (det er ikke lov å utnytte net_graph-kommandoen på en slik måte at den hjelper spiller med sikting o.l.)

 

Sidevalg, knivrunden

  • Sidevalg blir avgjort ved en knivrunde. Her bestemmer vinneren av knivrunden hvilken side laget skal starte på. 

 

Feil ved spilltjener

  • Skulle det oppstå en feil ved spilltjener som er til hinder for kampens videre forløp, og dette finner sted før det har blitt fullført tre runder av perioden skal perioden re-startes. Oppstår overnevnte feil etter at tre runder er fullført, skal lagkapteinene ta kontakt med administrator.

 

Kampformat

  1. Hvis ikke annet er kommunisert, benytter KeyLan.no Valve’s «Active Duty» kart. Disse er følgende:
  • Dust 2
  • Inferno
  • Train
  • Mirage
  • Vertigo
  • Nuke
  • Overpass

 

Pause- og timeout

  1. Pausen skal benyttes i påfølgende runde i tidsrommet som kalles «freezetime». Ved pause skal laget eller spiller oppgi årsak. Der hvor det ikke foreligger noen årsak, kan kampen gjenopptas. Pauser uten gyldig årsak vil straffes med advarsel.
  2. Spillere og lag kan pause kampen der problemer oppstår som gjør det umulig for lag eller spiller å fortsette kampen. Dersom problemet er lokalt hos spilleren og ikke lar seg løse innen rimelig tid, må laget finne en innbytter eller fortsette kampen uten å ha løst problemet.
  3. Lagene kan benytte seg av fire (4) taktiske pauser per kart, to (2) per side. Pausen varer i 60 sekunder. !timeout skal brukes for å aktivere taktisk pause.

 

Bugs, handlinger som ikke er tillat

  1. Bomben skal plantes slik at den er synlig. Det er ikke tillatt å booste ved planting eller bugplante.
  2. Det er ikke tillatt på noe som helst måte å utnytte bugs, så man får en fordel ovenfor andre spillere. Utnytter man bugs, kan dette risikere i en diskvalifikasjon fra turneringen.
  3. Alle spillere skal oppføre seg på en ordentlig måte. Dette gjelder ved spamming i ingame chat o.l. Det er bare lagkapteiner som får lov til å skrive i ingamechat under hele kampen (unntak er ord som GLHF, GH, GG ol.)
  4. Boosting av spillere er lov, så lenge man ikke benytter seg av bugs ved boosten (Se over kanter o.l) Det er ikke lov med granat boost av spillere.

Lurer du på noe, så send oss en mail på: compo@keylan.no