Fortnite Battle Royale var en spinoff fra Epics Fortnite, et samarbeidende overlevelsesspill som fokuserte på spillernes evner til å dekonstruere spillobjekter og bygge festninger for beskyttelse mot datastyrte fiender. Etter utgivelsen av PlayerUnknown’s Battlegrounds, spillet som populariserte battle royale-sjangeren, så Epic Games muligheten til å skape en kamp royale-modus ut av Fortnite. Epic Games lanserte dette som en modus i spillet, men gjorde det senere til en frittstående, gratis-å-spille-tittel, støttet av mikrotransaksjoner som ikke krever basis-Fortnite-spillet.

Hovedspillet for Fortnite Battle Royale følger standardformatet for spill av battle royale-typen: opptil 100 spillere hopper fra en svevende buss ned til kartet, som inkluderer tilfeldig distribusjon av våpen, rustning og andre kampstøttefunksjoner. Målet er å være den siste spilleren (eller laget) i live ved å drepe eller unngå andre spillere. Over tid er spillets trygge sone (som representerer et øye i en storm som fortærer verden), avtagende i størrelse, og spillere som blir tatt utenfor sone vil ta skade og kan dø. Dette dirigerer de overlevende spillerne til strammere mellomrom, og tvinger spillerne til å slåss. Spillere kan plyndre beseirede fiender for utstyr.

Under LANet spilles Fortnite som Battle Royale-compo, altså at du er helt på dine egne ben (hvis ikke creator-koden vår fungerer så kjører vi compoen i 2v2-mode). Vi tillater ikke lagspill, og oppdager vi dette blir man diskvalifisert. Det blir spilt 5 runder, der den med mest poeng sammenlagt vinner. Poengene bestemmes etter plassering på scoreboarden, og hvor mange kills man har.

Premier:
1. plass: 3.000 kr
2. plass: Stæsj

Lurer du på noe, så send oss en mail på: compo@keylan.no